Sunday, March 16, 2014

[Banana Recipes] How to make Paleo Banana Bread?

How to make Paleo Banana Bread, Banana Recipes, Paleo Banana Bread, Banana Bread Recipe, Banana Healthy Food, Banana Health Benifits
Paleo Banana Bread
Prep time
10 mins
Cook time
60 mins
Total time
1 hour 10 mins
Serves: 8
Ingredients
4 bananas, (2 1/2 cups mashed or 575 grams)(they can be yellow bananas)
4 eggs
1/2 cup almond butter (140 grams)(or coconut, sunflower seed, macadamia nut, etc butter)
4 tablespoons grass-fed butter, melted (can substitute coconut oil)
1/2 cup coconut flour (75 grams)(or almond flour, macadamia nut meal, etc)
1 tablespoon cinnamon
1 teaspoon baking soda
1 teaspoon baking powder (gluten free or homemade)
1 teaspoon vanilla
pinch of sea salt
Instructions
Preheat your oven to 350 degrees fahrenheit
Combine your bananas, eggs, and nut butter, and grass-fed butter in a blendtec, blender, food processor, or mixing bowl and mix well (if using a mixing bowl you need a good hand-mixer)
Once all of your ingredients are blended, add in your coconut flour, cinnamon, baking soda, baking powder, vanilla, and sea salt and mix well
Grease a 9×5 glass (see notes) loaf pan with a fat of your choice (I used grass-fed butter). If you use a metal pan it will probably bake in 35-40 minutes so start checking at 35 to ensure the middle stays moist
Pour in your batter and spread it evenly throughout
Place in your preheated oven and bake for 55-60 minutes or until a toothpick inserted into the center comes out clean
Remove from oven and flip your bread out onto a cooling rack
Slice and serve
Variations
Cranberry Orange – Only use 3 tablespoons of butter. Add zest of one whole orange diced, juice of one whole orange, and1 cup dried cranberries or fresh if you want
Chocolate Blueberry – Add 1 cup of fresh blueberries and 1/2 cup of cocoa powder
Pumpkin Pecan – Reduce the almond butter to 1/4 cup and add 1/2 cup of pumpkin puree and 1 cup of roughly chopped pecan pieces
Notes
If you want to make these into muffins, use the same recipe and for mini muffins bake approximately 25 mins and normal size muffins 30-35 minutes.


How to make Paleo Banana Bread, Banana Recipes, Paleo Banana Bread, Banana Bread Recipe, Banana Healthy Food, Banana Health Benifits

Bienvenue à tous mes nouveaux amis de Fox 5 San Diego. Je suis tellement excitée que vous arrêtés pour essayer cette recette délicieuse et vous êtes au bon endroit. Avant de commencer bien que, je voulais juste vous faire savoir que je suis loin de donner un robot de cuisine 16 tasses que vous pouvez entrer pour gagner gratuitement en moins d'une minute. Pourrait aussi bien vous donner un tout nouveau jouet à fouetter cette recette accompagnée. Bien avant d'arriver à la recette, voici un petit aperçu dans le robot culinaire vous pourriez gagner:) anana pain
How to make Paleo Banana Bread, Banana Recipes, Paleo Banana Bread, Banana Bread Recipe, Banana Healthy Food, Banana Health Benifits

Maintenant, voici le temps de la confession, cette recette a été une erreur délicieuse. J'ai été perfectionner ma recette de crêpe de paléo qui sera bientôt disponible et j'ai pensé : pourquoi pas du pain banane. Chaque recette que j'ai vu pour le pain aux bananes paléo a été chargé avec écrou farines et seulement 1 banane ou banane tant et mûre à qui. Newsflash, c'est pain aux bananes, alors j'ai voulu faire sur les bananes. Et il n'était pas meilleure façon puis jeter les 4 d'entre eux ici. La seule raison pour laquelle j'ai découvert que je n'ai pas mûres bananes soit, était à cause de mon impatience extrême ainsi que de la faim à l'époque. Alors avec ça, je vous donne ce que je suis nommer mon pain paléo parfait.

Vous pouvez concocter cette pâte en 5 minutes sans doute si vous êtes efficace et puis passer à un autre repas ou dessert. Lorsque vous avez terminé cette cuisson, il BARBOUILLER en embouche de beurre et arroser avec du miel cru. Si vous vous sentez froggy vous pouvez aussi saupoudrer avec quelques cannelle ou manger tel quel. J'ai volontairement laissé de côté tous les édulcorants dans cette recette, et c'est délicieux, mais n'hésitez pas à ajuster si vous le souhaitez. Honnêtement, je pense que cette recette de pain de banane a la capacité de changer de vie, paléo ou non. C'est la plus simple et la plus délicieuse recette que j'ai fait à ce jour.
Source: http://civilizedcavemancooking.com/grain-free-goodies/paleo-banana-bread/

No comments:

Post a Comment